ﺑﺎزيﻫﺎي ﺳﺎﺧﺘﻨﻲ با مواد شکل پذیر و قابل انعطاف از ﻣﻮارد سرگرم ﻛﻨﻨﺪه و ﺟـﺬاب ﺑﺮاي ﻛﻮدﻛﺎن اﺳﺖ ﻛــﻪ یکی از این مواد اولیه مناسب و شکل پذیر، گچ است که از هر نظر انتخاب مناسبی برای کودکان خلاق به شمار می رود. مجسمه هایی که با گچ در قالب و نقش های متفاوت می تواند راهی برای بروز خلاقیت در کودکان را فراهم کند.
همچنین بعد از خشک شدن قالب گچی، کودک می تواند با سلیقه خود شروع به رنگ زدن آن کند. نکته ای که در این بازی وجود دارد این است که مجسمه های ساخته شده پس از مدتی اگر در مجاورت آب یا رطوبت قرار بگیرند متورم و خراب می شوند به همین دلیل در بسته، یک پوشش نانویی گذاشته شده است که پس از خشک شدن رنگ، کودک با قلم مو به مجسمه های گچی که ساخته، می زند و باعث می شود که آن ها، ماندگاری و دوام بیشتری پیدا کنند. این کار ضمن اینکه یک بازی و سرگرمی عالی برای او محسوب می شود، او را به آموزش نانو نیز علاقه مند می کند.
ویژگی های محصول:
  • موجب تقویت خلاقیت در کودکان می‌شود و شادی را برای‌شان به ارمغان می‌آورد.
  • کنجکاوی آن‌ها را برمی انگیزد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا سؤال‌هایشان را بپرسند. همچنین با کشفیاتی که درباره هر چیزی انجام می‌دهند، به دنبال پاسخی برای سؤال‌های خود می گردند.
  • باعث افزایش تمرکز کودکان روی هر یک از احساسات خود می شود به عنوان مثال آیا رطوبت رنگی که روی دستم حس میکنم لذت‌بخش است؟ آیا ساختن را دوست دارم؟ آیا دوست دارم انگشتانم گچی شود؟… این افکار به آن‌ها امکان ارزیابی مهارت‌های‌شان را می‌دهد.
  • بازی‌های ساختنی با گچ توسط کودکان، براساس رویکرد آموزشی STEM است. استفاده از دست‌ها در بازی، سبب می‌شود کودکان به‌صورت تجربی بفهمند که مواد و ابزار چگونه کار می‌کنند.
  • آن‌ها مهارت‌های علمی با ارزشی مثل علت و معلول، حل مسئله و روش علمی را می‌آموزند.
  • از مهم ترین ویژگی این محصول آشنایی اولیه با یکی از کاربردهای فناوری نانو با استفاده از پوشش نانویی است.