توسعه محصول اولیه آموزشی و سرگرمی نانو در رویداد بازآتک یکی از روش­ های ترویج علوم و فناوری­ های پیشرفته بکارگیری ابزارهای تعاملی و بیان ساده مطالب برای معرفی و انتقال دانش به مخاطبان است. این مهم زمینه گسترش عدالت آموزشی و تقویت اعتماد بنفس و نیز فرصتی برای تجربه علوم و فناوری­ های نوین را فراهم می­ نماید. در راستای ساماندهی و کمک به ارتقاء کمی و کیفی محصولات آموزشی در حوزه فناوری نانو از ابتدای سال1400؛ 36 محصول اولیه آموزشی و سرگرمی نانو در رویداد بازآتک به ثمر رسیده است.

این رویداد که با تلفیق سه مولفه: بازی و سرگرمی، آموزش و فناوری نانو طراحی شده، توسط شرکت نوآوران توسعه فناوری تکتا و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و میکرو اجرایی شده است.این محصولات که در قالب های متنوعی همچون بسته آموزشی، اسباب بازی، کتاب، نرم افزار آموزشی، فیلم آموزشی، بازی دیجیتال، تجهیزات آموزشی، سایت آموزشی و خدمات آموزشی هستند در فرآیندهای ارزیابی به بوته آزمون نهاده شده و در صورت احراز صلاحیت های لازم، گواهی تأیید آموزش ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو برای آن ها صادر می شود.

 

محورهای فراخوان:

  •  ترویج و آموزش مفاهیم و مبانی فناوری نانو
  •  کاربردهای فناوری نانو
  • شبیه ­سازی دستگاه ­ها و تجهیزات نانو
  •  شبیه ­سازی فرآیند تولید نانو مواد و محصولات نانو
  • آموزش و معرفی کاربردهای فناوری نانو درترکیب با سایر فناوری‏ های نوین (فناوری‏ های همگرا یا NBICs)

 

دسته ­بندی محصولات:

  •  اسباب ­بازی سرگرمی و آموزشی
  • بسته ­ی ­آموزشی(کیت)
  • نرم ­افزار و اپلیکیشن آموزشی
  • بازی‏ دیجیتال
  • تجهیزات آموزشی

 

فرآیند اجرایی فراخوان:

صاحبان ایده یا محصول اولیه برای شرکت در این رویداد فناورانه می­ توانند فرم ­شماره(1)؛ «ثبت مشخصات فردی و اطلاعات ایده»، فرم شماره(2)؛ «ثبت مشخصات تکمیلی و اطلاعات ایده» یا فرم شماره(3)؛ «ثبت مشخصات فردی و اطلاعات اولیه محصول» ،فرم شماره(4)؛ «ثبت مشخصات تکمیلی و اطلاعات محصول» را به همراه فرم شماره(5)؛ «تعهدنامه» را تکمیل نموده و به همراه رزومه و مستندات طرح، به دبیرخانه رویداد به آدرس ایمیل Nep@nano.ir  حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 1402 ارسال نمایند.

پس از انجام ارزیابی اولیه، طرح ­های منتخب برای داوری نهایی دعوت خواهند شد؛ در صورت اخذ تایید کمیته داوران، ایده‏ ها و محصولات منتخب در فرآیند توسعة محصول پذیرفته می‏ شوند و زیر نظر راهبر (منتور) مورد تایید واحد ارزیابی و توسعه محصولات آموزشی نانو، فعالیت خود را تا رسیدن به یک نمونه اولیة قابل ارائه برای جذب سرمایه‏ گذار مناسب ادامه خواهند داد.

در مسیر توسعه ایده و محصول، هر یک از تیم­ های پذیرفته شده می ­توانند از خدمات حمایتی بهره­ مند شده و براساس گزارش عملکرد مستند، به فعالیت بپردازند.

طرح­ های نهایی در صورت موفقیت، به سرمایه­ گذاران حوزه تخصصی محصولات آموزشی و سرگرمی و اسباب ­بازی معرفی شده و شرایط لازم برای عقد قرارداد سرمایه­ گذاری فراهم خواهد شد.